Nie umieć pisać mejli to jak nie umieć myśleć.
Tak nam się przynajmniej wydaje. Aż do momentu, kiedy znów zaglądamy do skrzynki, a tam stos chaotycznych, niepotrzebnych, niejasnych wiadomości. Wszyscy zgłupieli? A może pisanie nie jest wcale takie proste? Jak robić to lepiej po angielsku – czyli w Waszym języku zawodowym? Jak nie zgłupieć i nie zmarkotnieć od złego pisania? No i wreszcie: jak pisać, żeby odbiorcom dobrze się czytało i pracowało? Jak zrobić z tych umiejętności dobry użytek? To szkolenie odpowie na wszystkie te pytania i da Twojemu zespołowi kluczowe kompetencje: nauczycie się pisać stylowo, do rzeczy i bez bólu głowy.
Umiesz mejlować? To będziesz jeszcze lepiej!
Pisanie mejli nie jest trudne: każdy jakoś pisze. Ale żeby robić dobre wrażenie – zamiast bylejakiego – trzeba się porządnie postarać. Po angielsku, po polsku i w każdym innym języku. Jeśli chcesz z tego codziennego, powszedniego zadania zrobić super moc i wielką zaletę Twojego zespołu, zapisz siebie i ekipę na nasze szkolenie. Z czegoś zwykłego zrobimy coś specjalnego: nauczymy Was pisać tak, by email przestał być nudno-straszny.
Czego się nauczysz?
- Oszczędzać słowa (i kalorie!)
- Dobrze nazywać mejle,
- Mocno i ciekawie zaczynać,
- Łączyć zdania długie z krótkimi,
- Dopasowywać styl do okazji (mieszać ton twardy z miękkim),
- Redagować po sobie,
- Parafrazować (pisać to samo innymi słowami),
- Odpowiadać na idiotyczne pytania,
- Elegancko pacyfikować agresywnych nadawców,
- Nie spieszyć się.
Co będziesz robić lepiej?
- Zapraszać
- Przepraszać
- Upominać
- Wyjaśniać
- Prosić
- Zachęcać
- Podtrzymywać kontakt
- Inspirować
- Raportować
- Chwalić
- Opieprzać.
Nauczymy Was pisać po angielsku tak, żebyście nie musiały się ciągle spieszyć i stresować. Bo mocne kompetencje to spokój i pewność siebie.
Jak to Was zmieni? Co Wam to da?
- Będziecie pisać empatycznie, czyli tak, żeby ułatwiać zrozumienie i wspierać relacje.
- Będziecie pisać przekonująco, czyli tak, by mejlem skutecznie przedstawiać pomysły i opinie.
- Będziecie pisać bezboleśnie, czyli tak, by pośpiech i znużenie Outlookiem nie odbierało radości z pracy.
- Będziecie pisać w spójnym stylu, czyli tak, by od razu było widać, że jesteście częścią tego samego zespołu.
- Będziecie pisać dla sensu, a nie dla dupochronu.
Dla kogo to jest? Komu się przyda?
Komu przyda się to szkolenie?
- specjalistkom i specjalistom od obsługi klienta (w Help Desku, Supporcie, BOK-ach i innych super zespołach, które dbają o komunikację w z klientem, pisząc po angielsku)
- ekspertkom technicznym, które mejlowo wyjaśniają szczegółowe problemy,
- całym zespołom, które chcą pisać spójnym językiem, oszczędzać czas i nerwy,
- kierownikom i kierowcznikom w tych firmach, w których zarządzanie odbywa się przez pisanie,
- ambitnym specjalistkom, które chcą zadbać o swoją reputację i sprawnie awansować,
- wszystkim tym, których używanie mejla boli,
- każdemu, kto lubi w słowa.
Kto tego nie potrzebuje?
- specjaliści, którzy piszą rzadko, bo większość pracy wykonują ustnie – na spotkaniach i przez telefon,
- mistrzynie słowa i klawiatury, które już teraz piszą po angielsku sprawnie i skutecznie,
- zespołom, które nie mają z angielskim do czynienia; dla Was lepsze może okazać się nasze szkolenie po polsku:)
- wszyscy ci, którzy nie wierzą, że praca nad kompetencjami zmieni coś w funkcjonowaniu dużej organizacji,
- profesjonaliści-cynicy, dla których niska jakość informacji to pikuś w porównaniu z “prawdziwymi problemami”:)
Jak wygląda ta świetna przygoda?
Na początek (dwa tygodnie przed spotkaniem):
- analiza korespondencji – przed robotą chętnie obejrzymy Wasze przykładowe mejle i ocenimy, jakie rzeczy warto poprawić najpierw,
- analiza potrzeb – czyli fajna ankieta, w której powiecie nam, co Was boli i co się marzy,
- rozgrzewka – czyli trochę nagrań, trochę lektur i inspiracji do wspólnego namysłu.
Do wyników analizy i Waszych odpowiedzi z ankiet dopasujemy główną część materiału – czyli to, co zrobimy podczas spotkania. Poniżej podajemy kilka przykładowych zagadnień.
Szkolenie:
- Jak budować zaufanie i pisać do rzeczy?
- Jak przedstawiać ofertę firmy w ciekawy i zrozumiały sposób?
- Jak wyjaśniać, upominać, przepraszać, prosić i przekonywać?
- Jak pisać spójnym językiem – niezależnie od tego, która osoba z zespołu siada akurat do klawiatury?
- Jak korzystać z szablonów, żeby pisać sprawniej?
- Jak rozładowywać napięcie i łagodzić eskalacje?
- Jak jednym zdaniem zmienić zwykłego mejla w świetnie napisaną wiadomość?
- Jak pisać klarownie, zwięźle i do rzeczy (czyli w naszym ulubionym modelu 3C: clarity, concision, coherence).
- Jak dbać o kulturę dobrego mejlowania w pracy?
Po szkoleniu:
- raporty indywidualne i analiza mejli napisanych podczas szkolenia,
- poradnik antymejlozowy z szablonami dopasowywanymi do Waszych realiów,
- kolejne nagrania do obejrzenia,
- no i ankieta sprawdzająca zadowolenie.
Jeśli będziecie chciały, po wszystkim spotkamy się jeszcze na konsultacje.
A teraz proste szczegóły organizacyjne:
Gdzie się spotykamy?
Są trzy opcje: 1. U Was w biurze, 2. W fajnej sali na mieście, 3. online. Wolimy twarzą w twarz.
Ile osób może ćwiczyć na raz?
Mamy przed sobą praktyczną robotę, więc fajnie byłoby w małych grupach – na przykład po 6 osób. Jeśli Twój zespół jest większy, coś wymyślimy.
Ile to potrwa?
Cały proces jakieś dwa tygodnie. A samo szkolenie – 6 godzin. Zrobimy krótką przerwę na obiad, więc w kalendarzach powinniście zaplanować cały dzień (np. od 9:00 do 16:00).
Ile to kosztuje?
Od 8000 zł netto (za 6 osób). Jeśli spotykamy się na mieście, dodamy do tego koszt wynajmu sali i obiadu.
Okej, ale kto to poprowadzi?
Albo Marta.
Albo Miłosz.
Albo oboje. Bo lubimy razem. Czasem zastępuje nas któraś z naszych arcymądrych koleżanek (oj, one to dopiero potrafią!). Chcesz nas poznać i lepiej zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi? Kliknij w przycisk poniżej, żeby umówić spotkanie.
Nie wiesz, czy to dla Ciebie?
Poczytaj nasze artykuły dotyczące mejlowania i komunikacji.