Powerful Emailing: szkolenie z pisania mejli po angielsku

Nie umieć pisać mejli to jak nie umieć myśleć.

Tak nam się przynajmniej wydaje. Aż do momentu, kiedy znów zaglądamy do skrzynki, a tam stos chaotycznych, niepotrzebnych, niejasnych wiadomości. Wszyscy zgłupieli? A może pisanie nie jest wcale takie proste? Jak robić to lepiej po angielsku – czyli w Waszym języku zawodowym? Jak nie zgłupieć i nie zmarkotnieć od złego pisania? No i wreszcie: jak pisać, żeby odbiorcom dobrze się czytało i pracowało? Jak zrobić z tych umiejętności dobry użytek? To szkolenie odpowie na wszystkie te pytania i da Twojemu zespołowi kluczowe kompetencje: nauczycie się pisać stylowo, do rzeczy i bez bólu głowy.

Razem piszemy mejle tak dobre, że aż chce się żyć (i rechotać!)

Umiesz mejlować? To będziesz jeszcze lepiej!

Pisanie mejli nie jest trudne: każdy jakoś pisze. Ale żeby robić dobre wrażenie – zamiast bylejakiego – trzeba się porządnie postarać. Po angielsku, po polsku i w każdym innym języku. Jeśli chcesz z tego codziennego, powszedniego zadania zrobić super moc i wielką zaletę Twojego zespołu, zapisz siebie i ekipę na nasze szkolenie. Z czegoś zwykłego zrobimy coś specjalnego: nauczymy Was pisać tak, by email przestał być nudno-straszny.

Czego się nauczysz?

  • Oszczędzać słowa (i kalorie!)
  • Dobrze nazywać mejle,
  • Mocno i ciekawie zaczynać,
  • Łączyć zdania długie z krótkimi,
  • Dopasowywać styl do okazji (mieszać ton twardy z miękkim),
  • Redagować po sobie,
  • Parafrazować (pisać to samo innymi słowami),
  • Odpowiadać na idiotyczne pytania,
  • Elegancko pacyfikować agresywnych nadawców,
  • Nie spieszyć się.

Co będziesz robić lepiej?

  • Zapraszać
  • Przepraszać
  • Upominać
  • Wyjaśniać
  • Prosić
  • Zachęcać
  • Podtrzymywać kontakt
  • Inspirować
  • Raportować
  • Chwalić
  • Opieprzać.

Nauczymy Was pisać po angielsku tak, żebyście nie musiały się ciągle spieszyć i stresować. Bo mocne kompetencje to spokój i pewność siebie.

Jak to Was zmieni? Co Wam to da?

  • Będziecie pisać empatycznie, czyli tak, żeby ułatwiać zrozumienie i wspierać relacje.
  • Będziecie pisać przekonująco, czyli tak, by mejlem skutecznie przedstawiać pomysły i opinie.
  • Będziecie pisać bezboleśnie, czyli tak, by pośpiech i znużenie Outlookiem nie odbierało radości z pracy.
  • Będziecie pisać w spójnym stylu, czyli tak, by od razu było widać, że jesteście częścią tego samego zespołu.
  • Będziecie pisać dla sensu, a nie dla dupochronu.

Dla kogo to jest? Komu się przyda?

Komu przyda się to szkolenie?

  • specjalistkom i specjalistom od obsługi klienta (w Help Desku, Supporcie, BOK-ach i innych super zespołach, które dbają o komunikację w z klientem, pisząc po angielsku)
  • ekspertkom technicznym, które mejlowo wyjaśniają szczegółowe problemy,
  • całym zespołom, które chcą pisać spójnym językiem, oszczędzać czas i nerwy,
  • kierownikom i kierowcznikom w tych firmach, w których zarządzanie odbywa się przez pisanie,
  • ambitnym specjalistkom, które chcą zadbać o swoją reputację i sprawnie awansować,
  • wszystkim tym, których używanie mejla boli,
  • każdemu, kto lubi w słowa.

Kto tego nie potrzebuje?

  • specjaliści, którzy piszą rzadko, bo większość pracy wykonują ustnie – na spotkaniach i przez telefon,
  • mistrzynie słowa i klawiatury, które już teraz piszą po angielsku sprawnie i skutecznie,
  • zespołom, które nie mają z angielskim do czynienia; dla Was lepsze może okazać się nasze szkolenie po polsku:)
  • wszyscy ci, którzy nie wierzą, że praca nad kompetencjami zmieni coś w funkcjonowaniu dużej organizacji,
  • profesjonaliści-cynicy, dla których niska jakość informacji to pikuś w porównaniu z “prawdziwymi problemami”:)
Komunikacja strasznie nas kręci. Miło nam, gdy możemy pomóc.

Jak wygląda ta świetna przygoda?

Na początek (dwa tygodnie przed spotkaniem):

  • analiza korespondencji – przed robotą chętnie obejrzymy Wasze przykładowe mejle i ocenimy, jakie rzeczy warto poprawić najpierw,
  • analiza potrzeb – czyli fajna ankieta, w której powiecie nam, co Was boli i co się marzy,
  • rozgrzewka – czyli trochę nagrań, trochę lektur i inspiracji do wspólnego namysłu.

Do wyników analizy i Waszych odpowiedzi z ankiet dopasujemy główną część materiału – czyli to, co zrobimy podczas spotkania. Poniżej podajemy kilka przykładowych zagadnień.

Szkolenie:

  • Jak budować zaufanie i pisać do rzeczy?
  • Jak przedstawiać ofertę firmy w ciekawy i zrozumiały sposób?
  • Jak wyjaśniać, upominać, przepraszać, prosić i przekonywać?
  • Jak pisać spójnym językiem – niezależnie od tego, która osoba z zespołu siada akurat do klawiatury?
  • Jak korzystać z szablonów, żeby pisać sprawniej?
  • Jak rozładowywać napięcie i łagodzić eskalacje?
  • Jak jednym zdaniem zmienić zwykłego mejla w świetnie napisaną wiadomość?
  • Jak pisać klarownie, zwięźle i do rzeczy (czyli w naszym ulubionym modelu 3C: clarity, concision, coherence).
  • Jak dbać o kulturę dobrego mejlowania w pracy?

Po szkoleniu:

  • raporty indywidualne i analiza mejli napisanych podczas szkolenia,
  • poradnik antymejlozowy z szablonami dopasowywanymi do Waszych realiów,
  • kolejne nagrania do obejrzenia,
  • no i ankieta sprawdzająca zadowolenie.

Jeśli będziecie chciały, po wszystkim spotkamy się jeszcze na konsultacje.

A teraz proste szczegóły organizacyjne:

Gdzie się spotykamy?

Są trzy opcje: 1. U Was w biurze, 2. W fajnej sali na mieście, 3. online. Wolimy twarzą w twarz.

Ile osób może ćwiczyć na raz?

Mamy przed sobą praktyczną robotę, więc fajnie byłoby w małych grupach – na przykład po 6 osób. Jeśli Twój zespół jest większy, coś wymyślimy.

Ile to potrwa?

Cały proces jakieś dwa tygodnie. A samo szkolenie – 6 godzin. Zrobimy krótką przerwę na obiad, więc w kalendarzach powinniście zaplanować cały dzień (np. od 9:00 do 16:00).

Ile to kosztuje?

Od 8000 zł netto (za 6 osób). Jeśli spotykamy się na mieście, dodamy do tego koszt wynajmu sali i obiadu.

Okej, ale kto to poprowadzi?

Albo Marta.

Albo Miłosz.

Albo oboje. Bo lubimy razem. Czasem zastępuje nas któraś z naszych arcymądrych koleżanek (oj, one to dopiero potrafią!). Chcesz nas poznać i lepiej zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi? Kliknij w przycisk poniżej, żeby umówić spotkanie.

Nie wiesz, czy to dla Ciebie?

Poczytaj nasze artykuły dotyczące mejlowania i komunikacji.